12. kesäkuuta 2017

Maggie Stiefvater: Ikuisuus

"Samin ja Gracen tarina alkoi katseesta, metsän ja asutuksen rajasta. Molemmilla rintamilla he ovat taistelleet mahdollisuuden olla yhdessä, vuoroin sutena, vuoroin ihmisenä. Nyt he toivovat näkevänsä toisensa vielä joskus.

Samalla kun Isabel ja Cole käyvät ylpeyden ja anteeksiannon julmaa taistelua, ottaa suden muoto Gracen valtaansa yhä useammin. Hänen ja Samin lyhyet jälleennäkemiset voisivat olla iloisia. Ne voisivat olla suloisia, mutta niissä on jäähyväisten surullinen tuoksu.

Kun kylässä julistetaan sota susia vastaan, Grace ei voisi olla metsässä huonompaan aikaan. Hänet on saatava sieltä takaisin. Ikuisesti."


Teos: Ikuisuus, The Wolves of Mercy Falls #3
Alkuperäinen nimi: Forever

Kirjailija: Maggie Stiefvater
Sivumäärä: 442
Kustantaja: WSOY
Mistä minulle: Tori.fi

Arvosana: 
½

Sarjan aikaisemmat osat täällä: Väristys, #1 ja Häivähdys, #2.

Voi haikeuden haikeus kun tämä sarja on nyt ohi. Mä olen nauttinut näistä hetkistä Samin, Gracen, Isabelin ja Colen kanssa. Onneksi mulla odottelee hyllyssä lukemista vielä se neljäs osa joka kertoo Isabelin ja Colen tarinaa. 


"Mutta yhden asian minä tiesin: en hellittäisi hänestä."


Kuten aiemminkin olen maininnut, tässäkin osassa veti puoleensa lyhyet luvut ja nopeatempoisuus. Tapahtuu suht paljon kaikkea, ja tuntuu ettei tässä ole mitään ylimääräistä eikä mitään ole venytetty liian pitkäksi. Ikuisuus oli yhtä haikea ja kaunis kuin ne kaksi aiempaa osaa. Jotenkin tämä sarja jätti muhun sellaisen lämpimän fiiliksen. Tuskin tulen palaamaan tämän pariin pitkään aikaan uudestaan, tuskin luen tätä yhtä monesti kuin Harry Pottereita, mutta aion silti vaalia tätä matkassani Ikuisuuden

Kirjan loppu sai mut hämmästymään, ja olinkin jonkin tovin ihan kysymysmerkkinä. Tuttuun tapaani jäin vaatimaan lisää tietoa, kunnes tulin järkiini ja aloin hymyillä. 

2 kommenttia:

  1. Mä en muista tästä sarjasta paljon mitään. Muistan vain, että olin vähän pettynyt tähän viimeiseen osaan? Ja muuten sarja oli ihan okei. Pitäisi varmaan lukea joskus uudestaan! Kiinnostaisi tuo lukematta oleva neljäs osa, mutta kun en muista koko hahmoja edes kunnolla, en tiedä onko sen lukemisessa mitään järkeä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieman oli itselläkin pettymyksen fiiliksiä ilmassa kun loppui niin erillä tavalla kuin osasin kuvitella. Ja joo voi olla että ennen neljättä osaa kannattaa lukea myös nämä kolme. Tai sitten sen lukeminen onnistuisi vaivatta, saa nähdä onko Samia ja Gracea siinä sitten ollenkaan.

      Poista