7. toukokuuta 2017

10 oman hyllyn odotetuinta

Mun ei ollut aikomusta lähtä tähän juttuun itse mukaan, mutta pitihän se sitten kuitenkin tarttua tähänkin. Aika lailla vastaa hyllynlämmittäjää, mutta ilmeisesti tässä on ehkä vähän niin kuin tarkoitus unohtaa listaus ja palata vuoden päästä katsomaan mitä sitä tuli listattua. Mulla oli kamalia vaikeuksia valkata näitä kirjoja. Koitin ottaa tähän mukaan eri kirjoja kuin hyllynlämmittäjään, mutta jälleen kerran kirjahyllyä tuijotellessa tuntui että kaikki on jo luettu. Suurin osa lukemattomista kirjoista on paketoituna alahyllyllä, ja en viitsinyt alkaa niitä tätä varten purkamaan – vaikka siellä muutama pakko-lukea-opus onkin. Tein blogin alkuaikoina TBR -hyllyn top 10 listauksen, joka löytyy tästä!

☆ Alice Hoffman: Ihmeellisten asioiden museo
☆ Glen Duncan: Viimeinen ihmissusi
☆ Blake Crouch: Wayward Pines - Ei pakotietä
☆ Lauren Graham: Talking as Fast as I Can
☆ Nicola Yoon: Kaikki kaikessa
☆ Stephenie Meyer: Kemisti
☆ Salla Simukka: Punainen kuin veri
☆ Salla Simukka: Valkea kuin lumi
☆ Salla Simukka: Musta kuin eebenpuu
☆ Diana Gabaldon: Sudenkorento



Ja koska miksipä ei, tv-sarjojen ystävänä päätin vähän soveltaa tätä "haastetta" ja listata myös 10 oman hyllyn odotetuinta tv-sarjaa! Mun hyllystä löytyy tv-sarjojen tuotantokausia +/- 200kpl, ja nämä oli itseasiassa helppo valita kirjoihin verrattuna. Katson aina kymmeniä tv-sarjoja sekaisin ja kiitos TVShow Timen, pysyn kärryillä edes vähän.

☆ Person of Interest, kausi 1
☆ 90210, kausi 1
☆ The Good Wife, kausi 3
☆ The Walking Dead, kausi 6
☆ Game of Thrones, kausi 3
☆ The Big C, kaudet 1-4
☆ Glee, kausi 5
☆ Orphan Black, kausi 1
☆ American Horror Story, kausi 1
☆ Arrow, kausi 3

Onko siellä ketään kuka olisi katsonut listaamiani tv-sarjoja?
Mua hävettää hieman että olen katsonut Game of Thronesia vaan kaksi kautta! Pidin siitä tosi paljon, mutta tapani mukaan oli pakko alkaa katsomaan jotain muuta samaan aikaan ja sitten se vaan jäi.

8 kommenttia:

  1. Näitä kurkistuksia toisten kirjahyllyihin on aina kiva katsoa. Tein tämän listan oman blogini puolella. Meidän listoilla on kyllä hyvin erilaiset kirjat, mutta jään mielenkiinnolla odottamaan mitä omista valinnoistasi kirjoitat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä, itsekin olen aina innoissani jos joku muu postaa kirjahyllyistään (tai ihan vaan kuvaa niitä).

      Poista
  2. Kirjojen listailu on yksinkertasesti hauskaa ja vahva suositus Crouchille ja Simukalle<3 Sulla on hurja määrä tv-sarjoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Niistä on kuultuna niin paljon hyvää että odotan innoissani! Ja joo, on niitä jokunen kertynyt... :D

      Poista
  3. Luulin et olin kommentoinu tähän, mut jääny sit kuitenki välistä. :D hups.
    Mielenkiintoisia kirjoja oot tähän saanut, yhtäkään niistä en oo ite lukenu mut osa kiinnostais! :D
    Ja voi vitsit ois itekkii voinu tehä ton TV-sarjoistakin.. tosin en enää kotiuta kuin tiettyjä sarjoja itelleni. Kun on Viaplay ja Netflix niin tuntuu, että on ihan tarpeeksi katsottavaa sitäkin kautta. Eikä muutenkin yli pursuavat hyllyt tartteis kauheesti täytettä. :D

    Mua ärsyttää ettei tätä uutta 90210 saa enää mistään ! Katsoin joskus telkkarista tuon ekan kauden ja muistan tykänneeni. Haluaisin katsoa uudestaan ja jatkaa ekasta kaudesta pidemmälle, mutta eiiih missään sitä ei myydä ja mistään suoratoistopalvelusta en sitä löydä. (Jenkkien Netflixissä se oli joskus, mut en oo uskaltanut katsoa sitä vuoteen :D)

    Ja GOT!! Oikeesti, super hyvä! Mä sytyin koko sarjalle tosi hitaasti, enkä vieläkään tykkää kaikista jaksoista, mut silti se on yks mun lempi sarjoista. Hyvin tehty! Mun mielestä se muuttuu myös paremmaksi koko ajan ja en malta odottaa kesää ja uutta kautta! Pakko katsoa muun maailman kanssa samaan aikaan, että välttyy suurimmilta spoilereilta.

    Glee tyssäs mulla jo toista kertaa 2 kauden loppu puolelle... Enkä ees tiedä miksi?! Haluaisin yrittää vielä kerran.

    American Horror Storya oon kattonu 6 ekaa jaksoa ja sit riitti. Liian ahdistavaa ainakin yksin katsottavaksi. :D

    Arrow kiinnostais, oon kattonu ekan kauden puoleen väliin, mut oon kuullu et tää vaa huonontuis edetessään. Ehkä annan vielä mahdollisuuden!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans ollut käytössä noita eri suoratoistopalveluja, tosin Netflix on ollut jatkuvassa tilauksessa ja muita testaillut aina silloin tällöin. Mulla tulee vaan se ongelma etten osaa katsoa niistä mitään sarjoja, vaan kaikki on pakko omistaa itse :D Siksi monessa sarjassa tuun aina niin jäljessä, kun pitää vaan saada ne omiin kokoelmiin ennen katsomista! Nyt oon tosin muutamaa sarjaa katsonut netistä kun niitä ei muualta löydy.

      JA JOO! En ymmärrä miksi tätä 90210 ei myydä missään! Mulla on muistaakseni vaan 2 ekaa kautta, ja nekin ostin torista hirveällä hinnalla. Discshop myi joskus, mutta niilläkin kpl hinta oli yli 30e!

      Game of Thronesin spoilerit on kyllä pahinta mahdollista. Oon yrittänyt vältellä niitä parhaani mukaan, mutta instagramia selaillessa niitä vaan ilmestyy jatkuvasti jostain ja mun aivot ei tajua olla katsomatta :D Joskus tuli vastaan kuva koko porukasta, ja siitä oli viivattu kuolleiden naamat yli - kivaa! :D Se on kyllä mahtava, vaatii vaan tietyn fiiliksen että siitä saa kaiken mahdollisen irti.

      Glee on kyllä ehkä vähän tylsä, ja ekat kaudet ollut huomattavasti parempia kuin nämä uusimmat. Se on toisaalta sitten näihin muihin sarjoihin verrattuna sellainen iloinen ohjelma, jota katsoessa yleensä tulee ihan hyvä fiilis.

      AHS ekan kauden pilotti ei vakuuttanut mua kun sen joskus katsoin, siitäkin tuli vähän meh -fiilis. Toki harvoin sarjojen pilotit mitään hyviä on, eli pakko katsoa uudelleen - ne uusimmat kaudet vaikuttaa huikeilta!

      Arrowin tyylisiä sarjoja tai edes elokuvia en ole oikeastaan koskaan katsonut, mutta pidin itse ekasta ja tokasta kaudesta kyllä paljon. Sit sen kattominen vaan jäi, ja nyt ei kovin edes houkuta katsoa tota kolmatta kun en muista tapahtumista mitään, enkä millään jaksaisi katsoa alusta. Varsinkaan kun nyt oon aloittanut taas sataa eri sarjaa alusta ja jumitan muutenkin monen eri sarjan keskellä. Arrow itseasiassa sai mut kiinnostumaan niistä Marvelin leffoista, mistä joskus taisin sun blogin puolella kommentoidakin! En tosin vielä yhtäkään ole katsonut, mutta mutta... :D Tulipa pitkä vastaus :-Dd

      Poista
    2. Pakko tulla tähän vielä sanomaan, että katso ihmeessä ne Marvelit, en voi tarpeeksi niistä hehkuttaa. :DD Voin väittää, että ovat parempia kuin Arrow. Iron maneista on vielä hauska aloittaa, kun Iron Man on yksi hauskimpia hahmoja :'D (Toki voi aloittaa Hulkista, joka tuli ensimmäisenä, mutta itse en siitä kovin paljoa välitä. Sama näyttelijä ei edes ole muissa leffoissa, joten siltä osin vähän turha, paitsi jos ei tiedä Hulkin tarinaa yhtää niin kai siihenkin voi tutustua). :D Jos asuisit lähempänä kantaisin sulle samantien lainaan kaikki nää leffat ja sanoisin että katso heti! xD

      Poista
    3. Joo kyllä nuo Marvelin leffat on vähän sellainen juttu mikä kaikkien pitäisi ilmeisesti katsoa... Jospa tässä lomalla sais ees pari katottua! Mitä nyt vähän niistä oon ottanut selvää niin tuo Hulk ei kyllä oikeen vakuuta :D Ja joo - asuisitpa lähempänä niin saisin ne lainaan!! :D

      Poista