22. tammikuuta 2017

Black Friday '16: POPINABOX.co.uk




Mulla ei ollut tarkoitus ostaa Black Fridaysta tv-sarjojen ja kirjojen lisäksi mitään muuta, mutta noh, toisin kävi. Olin selaillut Pop In A Box -sivua lukemattomia kertoja ja meinannut monesti tilata sen joka kuukausi ilmestyvän boksin, mutta jotenkin ulkomailta tilaaminen on aina vähän ärsyttävää ja vaivalloista.

Black Fridayn alennuksia ei ollut ilmoitettu etukäteen, mutta varauduin asiaan ja selailin pari ikuisuutta niiden sivuja lisäillen ostoskoriin hahmoja mitkä halusin ja mitkä olin valmis ostamaan. Onneksi tajusin tehdä sen, kun alennukset yöllä kahden aikaan alkoivat niin pienoinen paniikki olisi iskenyt ellei ne olisi valmiiksi ollut jo siellä ostoskorissa. Koko kaupan valikoima oli -50%, joka oli erittäin tervetullut yllätys ja edelleen vähän harmittelen etten tilannut enemmän. Etenkin muutama hahmo kaivertaa vieläkin, mutta tottahan toki ne on ollut loppuunmyytynä sen päivän jälkeen. Alennuksissa oli myös se pointti, että jokaisen kolmen minuutin jälkeen alennusprosentti pieneni - joten mitä nopeampaa tilasit, sitä halvemmalla sait. Suurin osa tilaamistani hahmoista kuului vielä kampanjoihin, esimerkkinä ota 3 maksa 2, joten halvaksi tuli.

Olin positiivisesti yllättynyt siitä miten helposti kaikki sujui. Joulun alla toimituksissa oli ymmärrettävästi kiireitä, joten en osaa ihan tarkalleen sanoa siitä toimitusajasta mitään. Tosin kylläkin Harry Potter -hahmot loppui Black Fridayn aikana, joten ne lähetettiin mulle vasta tämän kuun alussa - ja ne saapui kyllä ihan viikossa/parissa joten pelkkää plussaa siitäkin. Erityisesti plussaa myös siitä että itse pulju oli muhun yhteydessä näiden hahmojen loppumisesta, kun omasta aikaisemmasta kokemuksesta mikään muu nettikauppa ei ole ilmoittanut jos tuote loppuu vaan sitä saa odotella ikuisuuden tai laittaa sinne itse viestiä. Ja koska paketti tulee Euroopan sisältä, ei tarvitse huolehtia tullista tai  muista asioista mitä pitää ottaa huomioon tilatessa muualta päin maailmaa.

Tiivistettynä kyseisestä kaupasta tilaaminen:
1.) Maksoin itse ihan pankkikortillani, ilmeisesti myös PayPal käy.
2.) Tilaukset postitetaan tosi nopeasti.
3.) Toimitus n. 1-2 viikkoa ja postikulut n. 4€ (Black Fridayn toimitus 0.90€)

Jos jotain pahaa sanottavaa pitäisi keksiä... Nyt kun oon kerran sieltä tilannut enkä enää kammoksu asiaa, tulen luultavasti jatkossakin tilaamaan sieltä tavaraa ja näin ollen köyhdyn ja joudun syömään pelkkää makaronia. Mutta vahva suositus kaupalle!

Näillä hahmoilla oli hintaa n. 2.90 puntaa kappale, paitsi Albus 6 puntaa ja Hermione junan kanssa n. 20 puntaa postikuluineen (tilasin sen erikseen että saisin sen varmasti ennen joulua). Punnan ja euron ero ei kovin suuri ole, mutten todellisuudessa edes tiedä paljon maksoin näistä tarkalleen euroina... Mutta ottaen huomioon että yksi hahmo maksaa noin 15-20 euroa täällä, tunnen itseni voittajaksi.


Cady, Beca & Fat Amy

Mean Girls: Cady, nro. 290
- Kyseinen elokuva on ihan klassikko, joten pakkohan munkin hyllystä on löytyä elokuvan lisäksi myös Cady Heron -funko! Harmikseni muut leffan hahmoista oli loppuunmyyty, joten tämä jäi sen osalta ainoaksi.

Pitch Perfect: Beca, nro. 221 ja Fat Amy, nro. 222
- Oon maininnut aikaisemminkin ihastuksestani Pitch Perfectiin ja varsinkin Becaa näyttelevään Annaan, joten nää oli ihan pakko hankkia kans.  Täytyy kyllä myöntää että nämä olisi luultavasti jäänyt ostamatta normihinnalla, en ihan niin suuri fani kuitenkaan ole.

Alcide Herveaux, Pam Swynford De Beaufort ja Peeta Mellark

True Blood: Alcide Herveaux, nro. 131 ja Pam Swynford De Beaufort, nro. 132
- OI VOI. Mun ei varmaan tarvitse enää edes mainita kuinka innoissani olen näistä kahdesta. Kaikki mahdollinen True Bloodiin liittyvä tänne kiitos! Heti! Harmittaa, ettei Sookie/Eric/Bill -hahmoja ole saanut mistään aikohin vaikka oon metsästänyt niitä haukkana. Tosin parista kaupasta oon löytänyt niitä, mutta postikulut huiteli lähes neljässä kympissä joten oon skipannut suosiolla. Noh, nyt mulla on kaksi ja olen enemmän kuin iloinen. (Oon idiootti, kun en tilannut Lafayetteä vaikka sitä oli jäljellä)

The Hunger Games: Peeta Mellark, nro. 228
- Tämä kuului kans kampanjaan enkä löytänyt siltä alueelta mitään niin nappasin tämän mukaan. Nälkäpelin osalta muut hahmot ei kiinnosta juurikaan, joten tervetuloa kotiin Peeta.

Hermione Granger, Albus Dumbledore  ja Dementor

Harry Potter: Hogwarts Express Vehicle with Hermione Granger, nro. 22
- Hermionen mukana tuli myös tuo yllä mainittu Tylypahkan juna, mutta en millään saanut sitä sopimaan järkevästi tähän kuvaan joten skippasin sen suosiolla. Klikkaamalla TÄSTÄ pääset sivulle josta löytyy kuva myös junasta.

Harry Potter: Albus Dumbledore, nro. 04 ja Dementor, nro. 18
- Ihana Albus! Oon halunnut tätä versiota vaikka kuinka kauan! Tosin myös se Albus nro. 15 kiinnostaisi, mutta on tämä nelonen mielestäni hienompi. Ankeuttajasta en ollut myöskään kiinnostunut aiemmin, mutta pyrin keräämään mahdollisimman monta Potter -hahmoa, joten tämäkin pääsi mukaan. Yllättävää kyllä, tämä taitaa olla lempparini kaikista. Se on hieno ja erikoinen verrattuna muihin hahmoihin joiden kroppa on aina samanlainen.













Löytyykö teidän hyllyistä yhtään hahmoa? 
Mistä olette ostaneet näitä, tai kiinnostaako nämä ylipäätänsä ollenkaan?

20 kommenttia:

  1. Minulla on Harry Potter. Se tuli bluray boksin mukana. Minusta nämä on ihan hauskoja, mutta toisaalta en niistä niin paljon välitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, se Harry on kyllä hieno :D Joo, ei nämä ihan kaikkiin kyllä iske.

      Poista
  2. Näitä näkyy nyt joka paikassa ja täytyy sanoa, että oon ihan pihalla näistä :D :D :D Nääkö on siis vaan semmosia keräilyhahmoja, joita laitetaan kirjahyllyyn esille? Instagramissa melkein joka toisessa kirjabloggaajan kuvassa on joku tämmöinen :D

    Pitch perfect, True blood ja Peeta <3 Toki myös potteri <3 Mä kans tykkään ihan sikana Anna Kendrickistä. Se ei hirveesti vakuuttanut mua aikoinaan Twilight-leffoissa, toki ne leffat nyt ei vakuuttanut muutenkaan, mut sit pitch perfecteissä se on ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha!! Joo ihan vaan keräilyyn tarkotettu. Mulla oli aluksi tarkoitus ostaa vaan niitä Pottereihin liittyviä hahmoja mutta tottakai se lähti sit vähän lapasesta.

      Ja joo, Twilightissä sen rooli oli vähän mitätön, mutta sitten Pitch Perfect taas ei ois mitään ilman Annaa!

      Poista
  3. Muiden hyllyistä näitä on hauska katsella. :D Mulla on vain pienenä avaimenperäversiona huispaus-Harry, jonka sain tuliaiseksi kaverilta USA:sta. :)

    VastaaPoista
  4. Ei vitsit! Miulla on itelläni vaan Harry Potter mikä tuli mukana kun tilasin kaikki leffat sisältävän bluray-boksin. :D Ja joskus ostin Frozenin Annan kun se oli hyvässä alessa. En edes tiennyt tuosta kyseisestä sivusta, joten kiitos vinkistä! :) (tosin lompakkoni ei kiitä)

    Ps. Tuo ankeuttaja on ihan älyttömän söpö! Haluisin sen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kattelin kans jo seuraavaa joskus tulevaa tilausta (kjeh) varten että haluan luultavasit jotain Disneyn hahmoja kans nyt kun niihin leffoihin oon hurahtanut ihan lopullisesti.

      Haha, eipä mitään, toivottavasti löydät jotain ostettavaa! Jään innolla oottamaan että jos tulisi jotain alennuksia Green Fridayn aikaan, tosin musta tuntuu että pankkitili ehkä saattaa vastustaa ajatusta.

      Ja joooo, tuo ankeuttaja on ihana! Sillä on niin söpö pää :D

      Poista
    2. Pakko tulla viel kertoo et petyin suuresti. Vissiin kaikkien kivojen hahmojen kohdalla lukee tuolla sivulla, että myyty loppuun. :'( Tuleekoha niitä ikinä enää takaisin myyntiin... en kestä jos ei tuu koska tarviin Potter hahmoja (huom. TARVIIN!! :D).

      Poista
    3. Joo, ne on ollu tän Black Fridayn jälkeen lähes kaikki loppuunmyyty :D Täytyy kyllä toivoa että tulis lisää, niin monta kivaa vähän vanhempaa hahmoa puuttuu.

      Tunnen tuskasi, koska näitä ihan oikeasti TARVITSEE! :Dd

      Poista
    4. Vinkkinä: myös forbiddenplanet.co.uk:sta löytyy hyvä valikoima Funko Popeja - olen tilannut sieltä useamminkin, ja jokainen paketti on löytänyt tiensä perille. :)
      Myös EMP:llä on nykyisin Funkoja, mutta postikulut ovat aika tyyriit (yli 8€).

      Poista
    5. Hei kiitti vinkistä! Pitääpä laittaa toi sivusto muistiin. EMPillä on kyllä hyvä valikoima, nuo postikulut on kyllä häiritsevän paljon, jonka takia en oo sieltä koskaan raskinut näitä hahmoja tilata.

      Poista
    6. Tuun vielä itkemään verta tähän postaukseen ;'( vihdoin olisi Potter hahmoja tilattavissa mutta sivusto ei jostain syystä hyväksy omaa Visa Electroniani.. Eikä poikaystävänikään :( outoa, koska yleensä pystynyt tilaamaan tolla kortilla kaikkialta. Kysynkin siis, maksoitko sä electronilla? :D

      Poista
    7. Maksoin PayPalin kautta - ensimmäisillä kerroilla minulla taisi olla vielä Electron ja kyllä se sen hyväksyi. Tosin nykyisn minulla on Mastercard Debit, koska pankki vaihtoi sen automaattisesti.

      Poista
    8. Joo maksoin electronilla! Onpa kumma ettei toimi :o Voisko sit olla ihan et sivustossa on joku ongelma tms...? :D Kannattaa kyllä koklata uudestaan! :

      Poista
    9. Joo laitoin sivustolle vielä viestiäkin! Nyt peruin koko tilauksen.. Pitää koittaa ehkä uudestaan vielä kerran :'D vois myös tsekata tuon Handen vinkkaaman sivuston :)

      Poista
  5. Vau :D En tiennyt että näitä hahmoja on näin laajasti. Siis Cady Heron, haha. Mean Girls on ihan mahtava. Meillä ei oo näitä, eikä varmaan tuukkaan mutta ihastelen kyllä näitä muilla. Ainakin instagramissa on tullut monesti vastaan. Ei ihan meiän juttu, mutta tosi siistiä että tämmösiä saa. Tosi siistejä ostoksia!

    Oikeestaan noi tilaamishommat sais olla vaikeempia ulkomailta :D::D Innostun aina vähän liikaa halvemmista hinnoista.
    Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy myöntää että itellekin tuli vähän yllätyksenä tuo että kuinka paljon näitä oikeesti on. Tunnen pari ihmistä jotka keräilee ihan sellaisia aidon oloisia figuureita, ja ne on sitä mieltä että nää pallopäät on ihan typeriä :D Mulla on itelläni niin syvät kirjahyllyt että jää paljon tilaa niin nää näyttää tosi kivalta tuolla joukossa!

      Ja oon ihan samaa mieltä! :D Aivan liian helpoksi tehty tuokin, säästäisin paljon rahaa jos se ei olis niin simppeliä.

      Poista
  6. Itse olen aivan haksahtanut näihin Funko Pop-figuureihin - omistan niitä nykyisin useita kymmeniä. :D Minulle tuli aiemmin tuo Pop in a Boxin kuukausittainen mysteeri-Funko, mutta lopetin tilauksen (koska budjetti). Minulla on mm. Harry Potter-, Disney- ja Batman-aiheisia Funkoja. Olen jopa törsännyt rahaa yhteen harvinaiseen Funkoon (Batman The Killing Joke-sarjakuvan Jokeri), koska se vain nyt oli pakko saada. :D

    Minun pitää muutenkin hillitä ostointoani, koska kohta minulla ei ole tilaa sijoittaa hahmoja minnekään. xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, useita kymmeniä! Mahtava kokoelma :D Voin kuvitella että tuo määrä vie paljon tilaa, itestäni tuntuu jo nämä omistamani 13 kpl ihan hurjalta ja tuntuu ettei niille ole paikkaa missään! :D

      Poista