17. joulukuuta 2016

Sara Shepard: Kaivattu

Ensimmäinen kirjapaketti avattu (ja luettu) ja pääsen vihdoin taas postamaan. Lisää infoa kirjojen paketoimisesta täällä. Joulukuun ajan oon potenut kunnon lukujumia ja oon lähinnä vaan katsonut tv-sarjoja. Black Fridayn ostospostaus venyy vuoden loppuun (ainakin), koska osa tilauksistani ei ole vieläkään tullut.
__________

Olin hyvin skeptinen tätä kirjaa ja koko Valehtelevat viettelijät -sarjaa kohtaan. Oon katsonut 6 tuotantokautta tähän perustuvaa tv-sarjaa, ja vaikka sekin on ihan älyttömän koukuttava - en siltikään laskisi sitä suosikseni.

Teos: Kaivattu, Valehtelevat viettelijät #1
Alkuperäinen nimi: Pretty Little Liars

Kirjailija: Sara Shepard
Sivumäärä: 270
Kustantaja: Gummerus
Mistä minulle: Prisma

Arvosana: 


Kaivattu oli aika lailla just sitä mitä odotinkin sen olevan. Kirjoitustyyli tai suomennos on ehkä vähän kehno, mutta ei oikeastaan kummoisemmin vaikuttanut pisteytykseen millään tavalla. Yllättävää sinänsä. Olisin varmasti tästä enemmän innoissani ellen olisi katsonut tv-sarjaa, ja näin ollen esimerkiksi A olisi edelleen tuntematon. Tosin, ken tietää, vaikka se kirjoissa olisikin eri? Epäilen syvästi. 

Näen kyllä selkeästi itseni lukemassa seuraavia osia, tai ainakin niitä kahta mitkä hyllystäni jo löytyykin. Jälleen kerran - ei mikään mestariteos, ei mitenkään erikoinen ja oikeastaan mielenkiintoni lukea tätä sarjaa lisää perustuu lähinnä siihen että haluan tietää mitä tapahtumista on otettu mukaan tv-sarjaan, ja mitä taas on jätetty pois.

Tätä on siis hirveän vaikea lähtä pisteyttämään. En pidä tätä todellakaan huonona, tää on perus teinikirja joka olisi voinut saada mut myös täysin pauloihinsa pari vuotta sitten. Pallottelen edelleen kahden ja puolen tähden ja kolmen tähden välillä. Tiedän että se on arvosteluna tosi tylsä eikä tuo mielipidettäni millään esiin, mutta sitä itse kirjakin lähinnä oli. En tiennyt mitä ajatella. En tiedä vieläkään.

"Mikä sinun nimesi on?" Poika kilisytteli käsirautojaan.
"Tuota, Angelina." Hanna ei todellakaan kertoisi tuolle hyypiölle oikeaa nimeään.
"Moi, Angelina", poika vastasi. "Minä olen Brad."

psst. Voin edelleen vähän huonosti Angelinan ja Bradin eron takia. Fanityttö ilmoittautuu...


4 kommenttia:

  1. Mä oon joskus lukenut tän ekan ja oisinkohan tokankin (en yhtään oikeesti enää muista montako oon lukenut, enkä kyllä muista kirjoista yhtään mitään :D), mut on kyllä lukulistalla nyt aloittaa sarja ihan alusta.

    TV-sarjasta mä tykkäsin tosi kovasti, tosin 6 kausi alkoi vähän vaikuttaa venytetyltä, kun A selvisi, mutta vainoaminen ei loppunutkaan. Mä oon joskus kuullut, että sarja ja kirja eroaisivat jonkin verran, mutta niin taidetaan kaikkien vastaavien kohdalla puhua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taisin pyöritellä hieman silmiäni kutoskaudella just tuon venyttämisen takia, mutta silti katsoin sen ihan innoissani loppuun ja odotan 7 kautta ihan pähkinöinä! :D

      Oon lukenut nyt tähän sen kakkososan, ja täytyy sanoa että jep, kyllä eroaa tv-sarjasta!

      Poista
  2. Samat fiilikset. Kaikki kuusi kautta katsottu, mutta noh... Se on tosi koukuttava, mutta silmien pyörittelyä aiheuttava sarja. :D
    Aloin itsekin lukea kirjasarjaa vain sen takia, että kiinnosti miten eroaa tv-sarjasta. Eihän tämä varsinaisesti mitään kirjallista mielettömyyttä, mutta olen lukenut jo olisiko kuuden kirjan verran? Ensimmäinen oli mielestäni heikoin, sillä se oli niin samankaltainen sarjan kanssa, joka taas oli niin tuoreessa muistissa. Tokassa ja kolmannessa kirjassa ero tv-sarjaan alkaa olemaan jo iso.
    Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, siinä sarjassa on vaan jotain mikä saa katsomaan sitä enemmän ja enemmän vaikka tapahtumat kuin ärsyttäisikin.

      Mainitsinkin jo aiemmin lukeneeni tokan osan, ja nyt huomaa eron tv-sarjaan. Itseasiassa ihan innolla oottelen että pääsen lukemaan sitä kolmatta, tuntuu tämä kirjasarja koukuttavan ihan yhtä paljon kuin tv-sarjakin. :D

      Poista