5. marraskuuta 2016

TV Thursday #1: Tämän hetken top 5

(Ja joo, tiedän ettei ole torstai, mutta haluan saada tämän aloitettua). Oon niin hirveän myöhässä. Niin hirvittävän myöhässä. Jos en ihan väärässä ole, niin tämä haaste taisi startata 2013, ja tarkoituksena oli joka torstai vastata tv-sarjoihin liittyviin kysymyksiin. Kyseistä blogia jossa haasteet oli kerrottu, ei ole enään - mutta toisten blogeista näitä löytää ihan hyvin. Koska haluaisin postata sarjoistakin enemmän, mutta olen järjettömän huono arvostelemaan tai kertomaan mielipiteitäni selkeästi poikkeamatta aiheesta, tää tuntui fiksulta ratkaisulta. Nyt mulla on joka postaukseen tietty asia mistä kerron, enkä näin ollen toivottavasti jää jaarittelemaan turhia. Ensimmäinen kysymys kuuluu näin: mitkä ovat sinun suosikkisarjat tällä hetkellä? Tätä helpottaa onneksi se etten seuraile suoraan telkkarista mitään vaan katson kaikki aikalailla jälkikäteen joten vaihtoehtoja on reilummin. Mulla on tällä hetkellä noin 20 sarjaa kesken, ja niistä top 5 tulee tässä!

The Big Bang Theory (2007-)
Los Serrano (2003-2008)
RuPaul's Drag Race (2009-)
Breaking Bad (2008-2013)
Glee (2009-2015)

Nämä on ollut mulla jo aika kauan kesken, katson kaikkia vähän sekasin ja vähän sillon tällön. Olisi kyllä ollut muutama muukin sarja mainittavaksi, mutta niistä ei ole tullut vielä uusia jaksoja joten tällä hetkellä en voi niitä katsoa. Kahteen sarjaan on tulossa vielä uusia jaksoja, kolme taas on loppunut kokonaan. 

The Big Bang Theory (suom. Rillit Huurussa) -sarjasta oon puhunut niin hävyttömän paljon etten kehtaa enään pitkästyttää ketään tällä. Tuotantokausia on nyt tehtynä 10, ja itse olen menossa kahdeksannella kaudella. Täytyy myöntää että ensimmäiset kaudet oli parempia - mutta näinhän se yleensä menee että taso laskee sarjan pidentyessä. Oon löpissyt tästä mm. täällä ja täällä

Los Serrano (suom. Serranon perhe) on ihan mun kaikkien aikojen lempparit -listassa. Espanjalainen sarja seuraa kahdeksan tuotantokauden ajan uusioperhettä. Tää tuli telkkarista joskus monta vuotta sitten ja muistan rakastaneeni tätä jo silloin. Oon katsonut kaikki kaudet ehkä kolme kertaa aijemmin ja nyt aloitin taas kokonaan alusta. Yksi jakso kestää yli tunnin, joten katsottavaa riittää! Postaan tästä varmaan vielä myöhemmin lisää kunhan saan kaiken katsottua. Tällä hetkellä oon menossa kaudella 2.

RuPaul's Drag Race on vähän niinkun Muodin huipulle yhdistettynä Huippumalli haussa -ohjelmaan mutta just for drag queens! Ihan mahtava!! Tuotantokausia on tehty nyt 9, mutta tietojeni mukaan yhdeksäs kausi ei ole vielä alkanut. Tää on ihan super hauska ja tositv on mukavaa vaihtelua muille sarjoille. Mun lemppareita sarjasta on mm. Jujubee (kausi 2), Manila Luzon (kausi 3), Bianca Del Rio (kaikkien aikojen lempparini, kausi 6) ja Trixie Mattel + Katya (kausi 7). 

Breaking Bad eli sarja josta varmasti jokainen on kuullut ellei ole sitä vielä nähnyt. Musta tuntuu että tuun tämänkin kanssa niin myöhässä kun kaikki kaverit on katsonut tämän aikoja sitten. Ihan helvetin hyvin tehty sarja joka on kuvattu taitavasti. Mielenkiintoiset henkilöt, älyttömän hyviä näyttelijöitä ja hyvin kirjoitettu tarina. Oon menossa kaudella 4, ja onneksi tässä on vain 5 kautta ja tätä ei ole venytetty liian pitkäksi mitä yleensä tapahtuu. 

Glee on hyvän mielen tv-sarja täynnä covereita ja kauniita ihmisiä. Tästäkin oon maininnut aikaisemmin, mutta onhan se vaan hyvä. Ja hauska. Toki tässäkin on käsitelty paljon vaikeita asioita, mutta päällisin puolin mulla itselläni on ainakin sellainen kuva että tätä voi katsoa hymyssä suin alusta loppuun asti. Kausia on kuusi ja niistä katsottuna on kolme (nelonen kesken). Suosittelen tätä oikeasti kaikille, mutta varsinkin musiikin ystäville! Tosin jos inhoat coverbiisejä, skippaa tämä. 

2 kommenttia:

  1. siis tämä postaus mielyttää silmää jotenkin häiritsevän paljon! kaikki kuvat sointuu yhteen ja näyttää kerta kaikkiaan hyvältä :--) sun blogi on muutenkin tosi nätti! jään lukijaksi.

    ja RPDR on kans yks omista lemppareista, samoiten bianca! (rakastan myös noita muitakin sarjoja, ja meidän sarjamaku on muutenkin lähes identtinen)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Yleensä koitan pyrkiä siihen että kaikki olis yhtenäistä, mutta harvoin siinä kuitenkaan onnistun :D Ja joo, Bianca on kyllä huippu!

      Poista