4. kesäkuuta 2016

Toukokuun luetut

J. K. Rowling - Harry Potter: 5, 6 ja 7

Re-read suoritettu. Tarkempaa postausta Pottereista tulossa luultavasti kesän aikana!

Feeniksin kilta on ehdottamasti yksi lemppareista koko sarjasta. Mukana mm. Sirius, Lupin ja Pimento - joka on koko sarjan ärsyttävin ja vittumaisin hahmo ihan varmasti. Onhan tää tietty kaikista pisin kaikista, mutta ei tästä olisi voinut tehdä sivuakaan lyhyempää, kaikki asiat on niin tärkeitä mitä tässä tulee ilmi. Ja no, rakastan Oljoa. 

Puoliverinen prinssi on ihan älyttömän hyvä, koska tästä lähtee operaatio Voldemortin-sorto, ajatusseula ja tärkeitä asioita Kuoleman varjeluksia varten. Ja Dobby <3

''Oljo ei loukkaa Harry Potteria Dobbyn kuullen, ei loukkaa, tai Dobby mottaa Oljon suun kiinni!" s. 458

Kuoleman varjelukset..... Niin paljon sanottavaa, mutta käydään tää läpi myöhemmin.

"Mita jarkea", hän sanoi, kulautti pikarinsa tyhjäksi ja nousi seisomaan, "on olla kansainvalinen huispaaja, jos kaikki hyvannakoiset tytot on varattu?" - Krum, s. 168


Sally Green - Puoliksi villi

Huomattavasti parempi kuin ensimmäinen osa. Muistan ku luin ekan osan ja olin innoissani siitä että se oli ensimmäinen kirja pitkään aikaan joka ei saanut mua itkemään. Noh, tää sai mut. En jaksa oottaa että pääsen lukemaan kolmatta osaa, tässä kakkosessa tapahtui niin paljon kaikkea etten oikeastaan tiedä ees mitä ajatella. Oon kuullut monen inhoavan Marcusia, kun se taas oli oma lempparini ihan alusta asti.

Lauren Weisberger - VIP-ihmisiä

Täytyy myöntää etten odottanut tältä oikeastaan mitään, ja ihan hyvä niin. Ihan hauska, mutta en lue toista kertaa, enkä antanut tälle kuin 2 tähteä viidestä Goodreadsissa. 

"Kuka tarvitsi miestä - tai juuri kihloihin mennyttä parasta ystävää - kun kotona odotti koira?" s. 37

Indeed. 

Lisa R. Jones - Inside out 1-3

"Kuule", aloitan seistessäni häntä kohti, "minä en halua -"
"Käyttää minun rahojani", hän lopettaa lauseen puolestani. "Mutta minä haluan tehdä sen sitäkin enemmän sinun hyväksesi."
"Ei sinun tarvitse käyttää rahaa minuun. Minä rakastan -" vaikenen ihmeissäni siitä, kuinka vaivattomasti sanat ovat päässeet huuliltani. s. 199

No jaa. Näistäkin lisää myöhemmin erillisessä postauksessa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti