18. kesäkuuta 2017

Kesän ensimmäinen lukumaraton

Voi lukumaraton sentään! Olin pähkäillyt jo jonkin tovin pitäväni lukumaratonia, jotta saisin kirittyä tämän vuoden lukutavoitetta. Blogistanian kesälukumaraton ei olisi siis voinut tulla parempaan saumaan, ja olihan mun sitten pakko lähteä mukaan. Tälle kesälle on tulossa ainakin vielä kaksi maratonia, ja niihin lähdetään ehdottomasti mukaan myös jos aikataulut antavat periksi. 11 työpäivää jäljellä ja sen jälkeen voi rentoutua ihan kunnolla - vihdoin!

Lauantai, klo 18:00
Mun lukumaraton starttasi Elina Rouhiaisen Uhanalaisella, mikä mulla olikin jo kesken. Pidin taukoja vähän ehkä turhankin tiheään tahtiin, katsoin Skamin uuden jakson ja jumituin koneelle pariksi tunniksi ja erehdyin välillä selailemaan puhelinta.

Sunnuntai, klo 0:25
Sain luettua Uhanalaisen loppuun, ja sivuja oli tällä hetkellä luettuna 379. Pidin kevyen tauon, selailin muiden maratonpostaukset ja päivitykset läpi syöden samalla. Aloitin lukemaan Sini Helmisen kirjaa Kaarnan kätkössä, josta jaksoin lukea vaivaiset 38 sivua ennen nukahtamista. Kirja alkoi tökkien eikä vaikuttanut ollenkaan mun jutulta.

Sunnuntai, klo 10:35
Lukeminen jatkui taas useampien pienien taukojen saattelemana. Yhdessä välissä oli pakko kuunnella hetki Lorden uutta levyä, yhdessä välissä oli pakko käydä syömässä ja toisessa välissä taas eksyin selailemaan Instagramia.

Sunnuntai, klo 12:10
Kaarnan kätkössä luettu, ja ensivaikutelma piti paikkaansa eikä tämä ollut mun pala kakkua. Aloitin heti samoilla tulilla lukemaan Estelle Maskamen DIMINY -sarjan viimeistä osaa siinä toivossa että saisin sen sarjan mahdollisimman nopeasti luetuksi ja pääsisin etenemään muissa sarjoissa.

Sunnuntai, klo 14:00
DIMIMY eteni hyvää vauhtia ja sain luetuksi 225 sivua. Tässä vaiheessa pakenin syömään, ja jäin katsomaan Netflixistä Orange is the New Blackin uusinta tuotantokautta.

Sunnuntai, klo 18:00
Maraton virallisesti mun osalta ohi. Yhteenvetona sain luettua kaksi kirjaa loppuun ja aloitettua kolmannen. Luin vuorokauden aikana yhteensä 824 sivua.

Olen ihan tyytyväinen lukusaldooni, vaikka olisin selkeästi voinut lukea vaikka tuplasti enemmän. Oon yllättävän nopea lukemaan ja siksi itseäni vähän harmittaa että suurin osa ajasta meni tekemällä jotain aivan muuta. Tavoitteita seuraavalle maratonille: omistan ajan oikeasti lukemiselle! Alla näkyy mun pino mitä kaavailin lukevani, vaikka onhan se hieman yliampuva. Mieli olisi tehnyt jatkaa Susirajan parissa, tai aloittaa lukemaan Kuuraa, josta olen haaveillut ikuisuuden ja nyt viimein saanut hommattua sen itselleni - mutta päätin säästää ne paremmalle ajalle, kesälomalle.


4 kommenttia:

  1. Luet kyllä tosi nopeeasti, kerran ehdit tehdä kaikkea muutakin siinä välissä:D Susiraja-sarja ja Kuura kiinnostaa, en vain tiedä kummasta aloittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo, olin ihan varma etten saisi mitään luettua kun tein kaikkea muuta mutta näköjään sitä ehtii... :D Multa suositus Susirajalle, Kuuraa kun en vielä ole ehtinyt lukea.

      Poista