31. tammikuuta 2017

Tammikuu - ostokset

Syvä huokaus. Nielaisu. Mulle kirjojen ostaminen on vähän kuin hapankorppujen syönti - se lähtee aina lapasesta. Se ei ole millään tasolla tarkoituksellista, mutta niin vaan aina käy. En ole aiemmin listannut ostoksiani ylös, vaan aina kuun päätteeksi mietiskellyt että mitä tuli tällä kertaa ostettua. Nyt kuitenkin päätin, että kirjataan kaikki ylös, ettei mitään vaan unohdu. Lievästi sanottuna olin järkyttynyt kun vihdoin katsoin kirjoittamaani listaa ajatuksen kanssa. Yli kymmenen kirjaa? Varsinkin kuin ajatuksena oli kliseisesti säästää rahaa, lukea kirjoja omasta hyllystäni mitä en ole vielä aloittanut, mutta mitä mä todellisuudessa teen - no ostan lisää.

Tammikuu on kyllä kuin tehty tätä varten, jokainen pääsee tuhlaamaan mahdollisia joulurahoja, puhumattakaan alennusmyynneistä mitä on joka paikassa! Oon kyllä ihan super iloinen ostoksistani, ja uskottelen itselleni että on ihan okei ostaa kirjoja. Se on ihan jees. Varsinkin jos saa halvalla. Ja varsinkin jos niitä on halunnut jo kauan! Mä vannon - lakko alkakoon, en osta enää mitään (niin varmaan).

ADLIBRIS:
- Laura Lindstedt: Oneiron
- Alice Hoffman: Ihmeellisten asioiden museo
- Rainbow Rowell: Eleanor & Park
- Mats Strandberg & Sara B. Elfgren: Avain

SUOMALAINEN KIRJAKAUPPA:
- Saul Black: Tappamisen pitkä oppimäärä
- Jyrki Erra: Berliinin ajokoirat
- E. L. James: Grey
- Meredith Wild: Hacker 1 - Hänen verkossaan
- Meredith Wild: Hacker 2 - Hänen ihollaan
- Meredith Wild: Hacker 4 - Hänen lähellään

MUUALTA:
- Stephenie Meyer: Kemisti / arvontavoitto
- Lauren Oliver: Pandemonium / tori.fi
- Lauren Oliver: Requiem / tori.fi

Surullista kyllä, tv-sarjoja ei tullut ostettua ollenkaan kun Gilmoren tytöt ja Netflix on vienyt kaiken ajan. Eipä elokuviakaan sen kummoisemmin tullut hankittua, mutta ehkä tuo uusien luettavien määrä kompensoi tätä vääryyttä.

PRISMA:
- Aladdin, klassikko nro. 31
- Tuhkimo 3, Taikansa kutakin

Psst! Jos joku on törmännyt kaupoissa Aladdinin perusversioon, ilmianna kauppa! Oon niin tarkka kaikesta tämmöisestä, enkä haluaisi tätä juhlajulkaisua tuonne muiden normi Disney -leffojen joukkoon. Kuulostan omaan korvaani ihan hullulta, mutta häiritsee ihan sikana tuo yläreunan keltainen rantu!

leffat2

2 kommenttia:

  1. Voi räkä, oon ettinyt tota Delirium trilogiaa ikuisuuden :((( Aladdin on ihana<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin etsin noita kahta viimeistä osaa lähes vuoden... :D Tosin niitä oli kyllä myynnissä käytettyinä mutta ihan järkyttävillä hinnoilla! Joku myi niitä 40€ kpl... :D

      Aladdin mulle uusi tuttavuus, ootan innolla että pääsen katsomaan!

      Poista