6. syyskuuta 2016

"Always be the smartest guy in the room" + ostokset

Herra mun jee. Olenko oikeasti postannut elokuussa kymmenen kertaa? Tän täytyy olla jokin ennätys, edes lifestyle -blogiani en tainnut päivittää noin ahkerasti ensimmäisen kuukauden jälkeen.

No mutta. Mitäs mä oon sit tehnyt? En oikeastaan mitään. Elokuu meni lukiessa ja lukiessa (ja päivittäessä tätä blogia) ja nyt syyskuun tullessa vähän kaikki on jäänyt vähemmälle. Oon katsonut sarjoja (mm. Kostoa ja Blindspottia) ja pitkästä pitkästä aikaa myöskin leffoja! Niin kuin mulla on tavoite kirjojen lukemiselle, on mulla myöskin tavoite elokuville. Tavoitteena 100 leffaa vuodessa, viimeksi meni kyllä ylikin mutta siihen tähdätään. Eihän se mikään vaikea tavoite siis ole, mutta sarjat vie niin paljon aikaa että harvoin "ehdin" katsomaan elokuvia. Nyt niitä taitaa olla kuitenkin katsottuna yli 70, joten tästäkin tavoitteesta taidetaan suoriutua ihan hyvin. Mutta pari mainitsemisen arvoista leffaa katsottuna, joten ekaa kertaatän blogin historiassa käydään vähän niitä läpi!

Tallulah (2016)
Leffa, josta en uskonut pitäväni. Leffa, jota en aikonut edes katsoa. Niin se silti vaan lähti pyörimään Netflixistä ja jälleen kerran jouduin syömään sanani ja myöntämään että pidin tästä. Tallulah kertoo nuoresta tytöstä, joka erottuaan poikaystävästään päätyy hoitamaan tuntemattoman naisen pientä lasta - jonka hän kidnappaa. Hyvin erilainen elokuva. Ei kuitenkaan mikään iloisin elokuva, mutta tässä oli se jokin fiilis mikä laittoi hymyilemään. Pääosissa Ellen Page ja Allison Janney.










Now You See Me (2013) suom. Suuri puhallus
Rikos, mysteeri, trilleri. Hauska leffa! Leffa kertoo neljästä taikurista, jotka ryöstävät pankin yhden esityksensä aikana ja jakavat rahat yleisölle. FBI ja Interpol yhdessä lähtee selvittämään että miten ja miksi? Hyvännäköisiä näyttelijöitä, pääosissa Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo ja mm. Dave Franco (kiitos jumala). Vaikka Suuri puhallus vaikuttikin hyvin paljon kopiolta Ocean's Elevenistä, oli siinä silti sitä jotain ja pääsi ehkä lempparit -listalle myöskin. 

The Intern (2015) suom. Harjoittelija
Tässä on leffa jota yritin aijemmin katsoa kymmeniä kertoja eri sivustoilta, ja ikinä se ei toiminut enkä päässyt minuuttia pidemmälle kun tekstitykset sekosi tai kone jumittui. Nyt kuitenkin tää tuli Netflixiin, ja pääsi heti katsottavaksi. Tää kertoo eläkeläisestä Benistä, joka pääsee harjoittelijaksi suosittuun nettikauppaan. Leffa täynnä opetuksia, hauska leffa ja samaan aikaan myös hieman haikea sellainen. Pääosissa Robert De Niro ja Anne Hathaway.





Ja tästä sujuvasti aasinsillan kautta mun yksinäiseen ja ainoaan ostokseen viime ostospostauksen jälkeen. En tosiaan oo kuukauteen oikeasti ostanut mitään ja oon pitänyt vähän niinku ostolakkoa tiedostamattani - siihen saakka kun bongasin torista yhden sarjan. Samana iltana meinasin käyttää mun lahjakortit ja tilata muutaman kauden tätä sarjaa uutena, mutta ostin ja säästin, hih! Oon nyt oikeasti sitä mieltä etten aijo ostaa mitään pitkään aikaan, ja toivotaan että tää myös pitää. Täytyy saada TBR -hyllyä tyhjennettyä ja lukuisia tv-sarjoja katsottua ennen uusien hankkimista. Hyvä minä, mä pystyn tähän. Pystyn kyllä! :D

Löysinpäs siis C.S.I. Miamin yhdeksän ekaa tuotantokautta torista kahdellakympillä! Sen kummosempia miettimättä kävin ne hakemassa ja nyt oon enemmän kuin tyytyväinen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti